Rugpjūtis 27th, 2009 19:41

Kodėl Linux yra gėris..


Šiandien pasirodė netgi du įrašai Linux tematika: Kodėl linuksai nepajėgia išstumti Windows ir Kodėl Linux niekada neišstums Windows. Aš irgi užduosiu klausimą — KODĖL Linux man yra gerai. Kaip ir įrašų komentaruose minėjau — man nedaro įtakos, ką naudoja draugas, ar dar kas. Aš tiesiog naudojuos, kas patinka. Bet retkarčiais grįžtu prie Windows XP. Dėl to, jog kartas nuo karto patinka pasikankint, įsijungt pokerį (veikiantį, be emuliatorių). Bet tam yra atskiras kompas, kuris labiau stalo puošmena, nei naudojamas daiktas :) . Galėčiau skiest, kaip gerai, kad Linux yra nemokamas, bet apie tą rašiau, ir šiaip, koks skirtumas paprastam vartotojui, jei galima per porą minučių Windows pasidaryti nemokama OS?

Taigi, trys punktai, kuo aš pats patenkintas:

  • Stabilumas:
    1. Ubuntu naudoja nereikalaujančią defragmentacijos EXT3 (arba EXT4) failų sistemą. Dirba kaip bitutė, ar po savaitės, ar po metų :) .
    2. Nėra tokių dalykų, kaip „sistemos palūžimas iš oro“, kitaip Windows terpėje vadinamu gražiu pavadinimu „Black Screen Of Death“. Šiuo metu minėtajame kompiuteryje per Google Chrome leidžiant programą, meta būtent tą patį BSOD.
    3. (Teoriškai) nereikalingas OS perinstaliavimas kas kiek laiko. Na, čia ginčytinas dalykas, nes aš tas distribucijas keičiu dažnokai — patinka procesas :D .
  • Instaliavimas.
    1. Operacinės Sistemos diegimas (Ubuntu ir jo perdirbiniai) diegiasi 7 žingsniais. Paprasta, papildomų tvarkyklių prireikia nebent laaabai retiems gaminiams bei vaizdo plokštei.
    2. Turbūt kiekvieną programą Windows reikia instaliuoti tokia schema:
    Nemokamos: www.google.lt; „programos pavadinimas +download“; ieškot, kur atsisiųst iš svetainės; ieškojimas setup.exe (dar setup.msi ir kiti šlamštai būna); ilgas bei nuobodus „next“ mygtuko spaudinėjimas.
    Mokamos: ieškai nulaužtos programos ir kartoji vėl tą patį..
    O Linux:
    Įsijungi terminalą, „sudo apt-get install (programos)“, pvz. „sudo apt-get install vlc-player google-chromium“. Netgi neradus reikiamos programos galima rašyti „sudo apt-cache search edit picture“ ir išmeta sąrašą „programa — ką ji daro (apibūdinimas)“. Paprasta, patogu, lengva. Aišku, „sudo“ komandoms reikia suvest slaptažodį, bet čia nekeičia esmės :) .
    3. Atnaujinimas.
    Windows programose programas atnaujiname atskirai.
    Linukse, terminalo pagalba rašome „sudo apt-get update“, palaukiame, „sudo apt-get upgrade“. Viskas! Visos programos (praktiškai visos, būna išimčių, jei instaliuojama .deb ar kitu paketu).
  • Saugumas.
    Visų aptarta, bet neužmiršta tema — nėra virusų :) . Man, instaliuojant anksčiau minėtame kompiuteryje Google Chrome išmetus tokį paprastą dalyką, kaip „nėra interneto, todėl negalima instaliuoti“ buvo šokas. Galvojau „nu aš ir durnas, nemoku net instaliuot naršyklės“. Pasirodo – antivirusinė (kurios nelietęs jau apie metus) blokuoja prieigą prie interneto!
  • Kaip ir pradžioje minėjau — nieko nebenoriu pervesti nuo Windows prie Linux, bet nepabandžius teigti, kad Linux yra šlamštas — vaikiška :)

    Komentarai (40)

    ežiukaiRugpjūtis 27th, 2009 at 19:43

    :) cha, cha, kad visiems tokia krizė būtų – per dieną 3 įrašai ;) . Linux blogumas – nepritaikytos programos.

    [Atsakyti]

    PauliusRugpjūtis 27th, 2009 at 19:47

    Man nėra nė vienos programos (na taip, pokeris, kurio aš teisiškai negaliu žaisti), kuri neveiktų man Linux terpėje arba nebūtų atmainos. Na, gal PhotoShop retkarčiais būtų smagu be problemų įsijungti.

    Vėlgi, kalbam apie vartotoją: ko jam reikia, kas vyksta..

    [Atsakyti]

    SatisfactionRugpjūtis 27th, 2009 at 20:04

    Geiminimas nevyksta pas linux’us.
    Saugumo problemų Windows’uose nėra. Yra tik vartotojų nesugebėjimas normaliai naudotis kompiuteriu. Tas pats ir su stabilumu.

    [Atsakyti]

    PauliusRugpjūtis 27th, 2009 at 20:12

    Mano poreikių sąraše geiminimas yra žemoje vietoje :) .
    Saugumo problemos — virusai!

    [Atsakyti]

    SatisfactionRugpjūtis 27th, 2009 at 20:17

    Tau geiminimas gal ir žemoje vietoje. Bet ką daryt žmogui, kai jis turi dual corą, naują vaizduškę ir handful of gigs ram. Juk neišnaudos jis ten savo kompo galimybių apart Folding@home.
    Vėlgi, virusai iš dangaus neatsiranda. Turi antivirusinę ir ramu. Neskamba ji kas dešimt minučių.

    [Atsakyti]

    PauliusRugpjūtis 27th, 2009 at 20:22

    Išvada — nereik pirkt galingo kompo :D . Bent man.

    Kodėl OS klaidos turi būti lopomos per kompiuterį stabdančias (pripažinkim, kad stabdo, mažiau ar daugiau) antivirusines? Kodėl negali būt saugu ir ramu? Todėl, kad Windows useris įpratęs dirbti prie administratoriaus teisių visada..

    [Atsakyti]

    SatisfactionRugpjūtis 27th, 2009 at 20:31

    Nu tai kam tada kuriami nauji kompiuteriai… Visi su netbookais sėdėtų ir ramu – internetas, dokumentai ir viskas. Ką gali pasiūlyti linux’ai.
    Koks skirtumas, ar antivirusinė kažkiek sulėtins kompiuterį (ko net nepastebėsi) ar tu vis tiek neišnaudosi tų kompiuterio resursų su linux’ais?

    [Atsakyti]

    PauliusRugpjūtis 27th, 2009 at 20:35

    Iš diskusijos pasitraukiu, nes nesusišnekam arba jaučiu, kad pralaiminėju.

    Kam kuriami, aš seniai nebesuprantu, nes man tiesiog TO nereikia :) . Minėjau (berods dukart), kad aš nieko nežadu kitam brukt savos nuomonės — gerai, šaunu :) .

    Man AV trukdo todėl, kad ji yra :D .

    [Atsakyti]

    BukoptimistasRugpjūtis 27th, 2009 at 20:37

    * sutinku su tavo instaliavimo antru punktu na ir dar dėl išsakytų atnaujinimų. čia tikra teisybė.
    * nesutinku su ežiukų nuomonę, jog nepritaikytos programos – yra alternatyvos – tiesiog su kuo įpranti dirbti tas ir prie širdies, nenori permainų, naujo mokymosi proceso. Žinai, kad su kita programa tai galėtum daug greičiau padaryti (turbūt čia ir atsakymas kodėl linux užima 1% desktop rinkos). Pats tai jaučiau.
    * pritariu Satisfaction nuomonei “Yra tik vartotojų nesugebėjimas normaliai naudotis kompiuteriu”. turėdamas win reguliariai neperdiegdavau sistemos. Format C: būdavo tokį reti dalykai kaip ir vasario 29 diena. virusai irgi ar kitos problemos (BSOD) bet tai kainuodavo. Ugniasienės naudojimas, kas dvi savaitinis antivirusinės pilno kompiuterio skanavimas ir kitų programų naudojimas. Na gal aš ir paranojikas ? Bet sistema veikdavo stabiliai.

    BEEET su linux pastebėjau kaip krūtai panas gali kabinti :D parodai compiz efektų, ir jau nori, kad įdiegtum į jų kompiuterius ;)
    Linux yra gėris tik dėl to kad jis yra Open source.
    ir šiaip šia tema daug kur rašyta ir kiekvienas bando įrodyti savo tiesą.

    [Atsakyti]

    PauliusRugpjūtis 27th, 2009 at 20:40

    Ir tema neišsisunks. Pirmiausia, kiek žmonių, tiek nuomonių. Jei visi pritartume, kad linux gėris, greit nebetaptų gėriu per lamiškus vartotojus, kurie setup.exe Linuxuose krauna ir sako, kad „man archyvatorių meta“.

    [Atsakyti]

    SatisfactionRugpjūtis 27th, 2009 at 20:44

    Išsižudyt galima, iš tiesų. Tik tada būtų laimėtojas kovoje Windows vs Linux :D
    Jei turėčiau kokį silpną kompą, netbooką – rašyčiau tik Linux, nes būtų gaila resursų ant visų antivirusų, firewallų, defragų. Ir vietos gaila būtų harde.

    [Atsakyti]

    xwRugpjūtis 27th, 2009 at 20:46

    Aš nedrysčiau taip drasiai teigti, kad linux yra tokie saugus. Kaip žinia windows valdo dižiają dalį pasaulio, o kadangi jie populiarus ir visi juo naudoja – pilna visokių hakeriu, šmakeriu ir t.t. Kurie kuria virusus ir visokį kitokį šlamštą, kuris gadina OS, o paskui visi keikia, kad windows kiauri.
    Taigi jeigu linux taptu toki pat populiarus kaip windows, ar nemanot kad butu tas pats kas su windows?

    [Atsakyti]

    PauliusRugpjūtis 27th, 2009 at 20:50

    XW:
    http://www.arvydas.net/kodel-linux-niekada-neisstums-windows/comment-page-1
    Pokalbis prasideda ties „Karolis Pocius 2009.08.27 16:46 Pasakė“

    Neverta tą patį kopijuot čia :) .

    [Atsakyti]

    xwRugpjūtis 27th, 2009 at 20:53

    Nepykit nespėjau perskaityti tos temos :)

    [Atsakyti]

    VilmantasRugpjūtis 27th, 2009 at 20:54

    Linuksai kritiniu atvėju tinka (jei neužsikrauna windows), bet šiaip rimtesniem darbam ne.

    [Atsakyti]

    Paulius

    Vilmantai, na, ir kodėl gi netinka?

    [Atsakyti]

    PauliusRugpjūtis 27th, 2009 at 20:56

    XW, niekad nėra reikalo pykti dėl tokių dalykų :) . Tiesiog galėjau perrašyt viską tais pačiais žodžiais, bet ar verta, kai gali protingesnis pasakyt :) ?

    [Atsakyti]

    OriginalasRugpjūtis 27th, 2009 at 22:07

    Atrodo, kad tuos Linux bandai parduoti.. nes tokių nebūtų navarotų pas abi OS atradai. :D

    Ir XP šiandien naudoti, tai tas pats kaip ir visus Win 95… pasenęs crap.

    [Atsakyti]

    VilmantasRugpjūtis 27th, 2009 at 22:08

    Statistinės programos, kalbos apdorojimo programos reikalingos moksluose, jos alternatyvų linukse neturi, tad renkuosi windows.

    [Atsakyti]

    PauliusRugpjūtis 27th, 2009 at 22:12

    Originalai, pirksi :D ? Nemokamai atsiųsiu :) .
    Dėl Win 7 — okey, išbandysiu kada nors gyvenime. NOT!

    Vilmantai — emuliuot nebandei?

    [Atsakyti]

    vyrRugpjūtis 27th, 2009 at 22:15

    nu kadangi kompai jau štabeliuojasi pakampėmis, tai yra minčių pasileisti kuriame nors linux. Nu neskaitant servako darbe, kuris gui niekada gyvenime neturėjęs. Mano gyvenime linux tai tipo routeris, servakas, iš kurio reikalaujama non-stop darbo jei jau kartą pavyko paleisti šiaip ne taip viską :) Jokio fun, tik konsolė. Bet kaip desktopas tai retas paukštis. Bet labai abejoju, kad ant kokio atliekamo ikigigahercinio senolio normaliai suksis ubuntu… Neabejoju, kad linux desktopas dabar jau tikrai puiki sistema. Tik… jai nėra vietos. O galėjo viskas būti kaip su mobilių os – smagus margumynas. Taip ir su pc – win, linux, os2, mac, beos, sun, amiga… Kažin kaip svietas atrodytų?

    [Atsakyti]

    ErnestasRugpjūtis 27th, 2009 at 22:38

    @Originalas, gal pasakysi, jog Win7/WinVista geriau su, pvz., programų instaliavimu negu Windows XP?
    Nokia PC Suite, Adobe Flash, Adobe Dreamweaver, Skype – ne iš pirmo karto įsidiegia ir ne man vienam! Ir nežinau jau net kur ieškot „kreivų rankų“ – lygtais visas procesas turėtų būti atsisiųsti, paleisti ir įdiegti, bet ne… Tie patys „instaliatoriai“ puikiai sukasi Windows XP sistemoje.

    [Atsakyti]

    JustinasRugpjūtis 28th, 2009 at 00:23

    Sako XP atgyvena ir t.t. Gerai, pagal metus atgyvena, bet tai ką naudoti? W7 dar neišleistas oficialiai, Vista smirdi iš tolo. Linux foreva

    [Atsakyti]

    GediminasRugpjūtis 28th, 2009 at 01:04

    >Stabilumas
    1. Ext3 yra šūdas. Ji lėta ir kaip bebūtų gaila, dar labiau sulėtėja, jeigu daug ką ir tankiai trini/rašai. Man taip buvo.
    2.Lūžimai su Linux dar ir kaip yra, ypač kaip naudoji Compiz. Tai labai retai nutinka, bet aš dėl šito dalyko atsisakiau visų sistemos “eye-candy”
    3. Perrašymo reikia kai nori atnaujinti, nes perrašant naujesnes paketų versijas (ypač ant Ubuntu) yra savižudybė.

    >Instaliavimas
    1. Windows Vista diegiasi patogiau. Windows 7 taip pat patogiau, nes nereikia paprastam vartotojui galvot apie FS ir vietą skirtą Swap Space.
    2. Repozitorijos yra mėšlas dėl senų/retai atnaujinamų softų, o kompilintis iš source’ų yra skausmas subinėje.
    p.s. Windows turi tokį daiktą kaip .msi failai, kuriuos galima be jokių “Next” instaliuot su Command Prompt.
    3. Tas atnaujinimas yra bevertis, nes repozitorijose, kaip jau minėjau, yra apgailėtinos programų versijos.

    >Saugumas
    Virusai yra “kvailių sukurtas produktas kvailiams”. Jeigu nesi kvailas, tai su bet kokia OS nepasigausi jų. Ant Linux, kaimynas tau gali atsiųsti per skype .sh failą, darantį rm -rf ~/*, ir būdamas žioplys, jį gali paleisti kaip root. Aišku, taip niekas nepasielgtų, bet tai tolygu nežinomų .exe failų atidarinėjimui su Windows Vista.
    Viskas priklauso nuo paties vartotojo…

    >Bendrai
    Linux naudojimas namuose – vaikiškumas ir noras tiesiog “būti kitokiu”. Aš naudojau Linux ne vienerius metus ir tikrai galiu pasakyti, kad jie niekada nebus tinkami pilnaverčiam namų naudojimui, nebent įvyktų revoliucija ir programinės įrangos gamintojai, tokie kaip Adobe, Nokia ir pan, imtų kurti pilnavertes kopijas skirtas Linux. Jeigu išnyktų APT, RPM, Portage ir kiti kvaili žaislai arba bent jau būtų sukurtas jiems pilnavertis frontendas. Jeigu būtų pagaliau atsisakyta vaikiško Xorg ir vartotojui daugiau nereikėtų rašinėti “modelines”…jeigu jeigu jeigu. Linux šiuo metu net normalios aplinkos neturi. KDE visiškas blogis, naujausias GNOME gražus, bet ar patogus? O apie *box aplinkas net nekalbu – kuris moksleivis vien prisėdęs su tokia aplinka mokės dirbti? O su Windows XP?

    OpenSource idėja yra gera ir aš jai pritariu – komercija yra blogis ir su juo reikia kovoti. Bet, nepulkime aukštinti tai, kas mums apsunkina gyvenimą, ką? Su Linux, net YouTube negali normaliai žiūrėti, turėdamas Intel Core Duo 2Ghz, what a shame, yeah?

    Serveriuose Linux yra gerai, dėl šito nesiginčysiu, bet namams – turi įvykti revoliucija :)

    [Atsakyti]

    ewalRugpjūtis 28th, 2009 at 07:28

    kada pradedi skaityti “linuxistų” straipsnelius, tai nuolat randi, kad windows lūžta. kitą kartą šitą nesąmonę rašyk pačioje pabaigoje, nes toliau paprastai nebeskaitau.

    [Atsakyti]

    yessuzRugpjūtis 28th, 2009 at 08:56

    na, kolegos, jei jau pradedat kisti winxp ir lyginti – kas ka, tai gal tada winxp (isleista 2002-2003 berods?) palyginkime su tuo metu populiariausiomis distribucijomis? kas ten buvo? Redhat? Debian?

    [Atsakyti]

    Paulius

    @yessuz — o su kuo lyginti? Su dar baisesniu vilku VIsta?
    @ewal — jei taip nutinka, tai kodėl neaprašyti?
    @Gediminas — http://www.geefre.com/2009/02/win7-ar-kde4-o-kam-rupi/

    [Atsakyti]

    JustinasRugpjūtis 28th, 2009 at 10:49

    KDE 4.3 yra stable ir gerai. Labai gerai. Nuostabu dirbti su 6 virtualiais darbastaliais. O softą kuria, bet aišku ne visą.. To, kurio nekuria, galima susiemuliuoti, tai problema apsispręndžia.
    Ir nesutinku su nuomone, kad linux naudojimas namuose – vaikiškumas. Čia tas pats, kas pasakyčiau, kad windows naudojimas namuose – debiliškumas. Kiekvienas išsirenka pagal savo poreikius. Jei moki susikonfigūruoti viską – ok, jei nemoki, keiki linuxus is skleidi paskui erezijas ant pasaulio.

    [Atsakyti]

    qRugpjūtis 28th, 2009 at 11:36

    man idomu kas liktu is linuxo jei turetu 90proc vartotoju ir ta pati atnaujinimo mechanizma. Cia jau pasauli beveik susporgdinti galima.
    O viskasatsiremia i tai- nera programu. Sakyciau viskas kas veikia ant linux veikia ir ant windows. O atvirksciai nelabai. Taip pat turedamas windows esu tikras kad niekada man neteks kreiptis i pc meistrus. O su linux visokiu nesamoniu gali atsitikti- kuriu negalesiu ispresti nors ir esu programuotojas.
    Tad ir tie 300litu nera didele suma.

    [Atsakyti]

    Edvinas(ezg)Rugpjūtis 28th, 2009 at 12:06

    „Sakyciau viskas kas veikia ant linux veikia ir ant windows. “
    q, nuo kada win turi linux programų emuliatorių? Nuo kada galima visus linux įrankius paleist ant win? NIEKAD! To ir nebus.
    O va linux turi wine ir gali sau labia smagiai beveik visus reikiamus įrankius pasileist linux. Tai Jūs kalbate apie ką?
    Kažkaip visada ir visur skambėjo: Win nepaleisi Linux įrankiu, Linux paleisi daugumą Win įrankių.

    [Atsakyti]

    SilkėRugpjūtis 28th, 2009 at 13:35

    Linux ko trūksta, tai draugiškumo biškutį, net ir paprasčiausiose distribucijose kaip ubuntu ar fedora daug kam nėra GUI, tenka rašyt terminale komandas. Ir šiaip, kaip kažkas sakė – linux yra programų kratinys. Manau, kad paprastiem vartotojam, kuriem reikia paštą pasitikrint ir word’u dokumentą parašyt kol kas geriausia OS liks Windows. Na, galbūt Mac OS X, va ten irgi unix’as, bet kiekvienam lengvai perprantamas. Reiktų ir Linux tą padaryti, bet kaip, kai begalė atskirų programų kūrėjų ir t.t…

    [Atsakyti]

    OriginalasRugpjūtis 28th, 2009 at 15:47

    Nuo WIn 7 prie XP grįžus, labai žiauru būna. Ypač jei reik juos dar instaliuoti, labai gražiai viskas išlenda, kad ta OS jau kelintus metus skaičiuoja.. Visos dienos pysius, vien įdiegti XP su programom, o Windows 7 įkiši CD, pasirenki particiją, ir po 20min. grįžęs pass savo sugalvoji, tinklo pass įvedi, gali iš kart viskuo naudotis. Netgi vaizdo plokštės tvarkyklių nereikia, nes automatiškai viską įdiegia, ir iš kart gali pasileisti visus žaidimus, žiūrėti visų kodekus filmus.. Na ir viskas iš kart veikia be galvos sukimo. :) Žymiai patogesnis taskbar, start, patys aplankai. Tik UAC aš išjungiu, nes mane ji nervina, o taip net nepalyginsi su senom Win versijomis.

    [Atsakyti]

    Linux vs. Windows (part ?)Rugpjūtis 28th, 2009 at 20:20

    [...] neišstumia Windows, kai kas tai užtikrintai teigia, o kai kas, to įtakotas, džiaugiasi, kodėl Linux yra gėris. Žinoma, visų tų įrašų komentarai pavirto eiliniu „Windows rules!“ prieš [...]

    kroitusRugpjūtis 28th, 2009 at 20:28

    Silke – GUI yra daug kam, tiesiog pagrindiniai dalykai greičiau padaromi komandomis. Jau ir Windows atgaivina komandinę eilutę, nes tai daug galingesnis įrankis. O tiem, kam reikia tik pašto ir wordo, tai jokio skirtumo, ar Linux, ar Windows. Tiesiog jie kaip baubo bijo vien to žodžio “Linux”, nes net galvoja, kad be Windows niekas niekada neveiks. Windows dabar – OS sinonimas. Nes būna: “-kas čia pas tave taip prikolnai? -čia linux. -čia tokie windowsai?”

    [Atsakyti]

    SauliusRugpjūtis 30th, 2009 at 02:02

    Fuck the rest Mac OS X da best! :)
    Gal nori pasiginčyti dėl spartumo, stabilumo ir paprastumo, bei saugumo? :D

    [Atsakyti]

    GODhackRugpjūtis 30th, 2009 at 22:53

    Gediminas nusisneki:
    >1. Ext3 yra šūdas. Ji lėta ir kaip bebūtų gaila, dar labiau sulėtėja, jeigu daug ką ir tankiai trini/rašai. Man taip buvo.
    Joa siulau todel tau daugiau ext3 daugiau nenaudot (nevaiksciot po interneto puslapius), kazkodel visiem protingiem serveriu prieziura uzsiimantiem dedem atrodo kad ext3 yra geriausia neskaitant gal ext4. O kodel nesismulkinsim.

    >2.Lūžimai su Linux dar ir kaip yra, ypač kaip naudoji Compiz. Tai labai retai nutinka, bet aš dėl šito dalyko atsisakiau visų sistemos “eye-candy”
    a) Ismok isirasyt normaliai vaizdo plostes draiverius b) neuzsiiminek su visokiom beta ir alfa ir rc. Pasekmes: Luzimu nera.

    >3. Perrašymo reikia kai nori atnaujinti, nes perrašant naujesnes paketų versijas (ypač ant Ubuntu) yra savižudybė.
    Ir ja galima atlikti vienu paspaudimu ir viskas bus perrasyta ir padaryta beliks tik naudotis. O ant windows ir noras zudytis gali praeit po 5 valandos zudymosi.

    >2. Repozitorijos yra mėšlas dėl senų/retai atnaujinamų softų, o kompilintis iš source’ų yra skausmas subinėje.
    O be to “meslo” 2 is 10 windows vartotoju sedi su IE versija sukurta tuo metu kai dar isvis Ubuntu net nebuvo ir patenkinti. Jei tau reik daznai atnaujinimu naudoji beta/testing ir pan versija pacios distribucijos. Tam ypac tiktu ArchLinux. Taip kompilintis is sorsu yra skausmas subineje. Ant windows is kur idomu isvis suziot kada pasirodo atnaujinimai? Po 200 programu puslapius ratu kieviena ryta pereini?

    >Ant Linux, kaimynas tau gali atsiųsti per skype .sh failą, darantį rm -rf ~/*, ir būdamas žioplys, jį gali paleisti kaip root. Aišku, tu to net paprasciausiai nesugebetum padaryt tikriausiai sprendziant is tavo ziniu apie Linux. Tesiant ta ciacia pramoga su windows kvailiais tai galima padaryt interneto puslapi kuris isnaudoja iki skausmo zinoma IE6 spraga atsiuncia exe ir paleidzia. Uztenka tik kvailiui atsilankyt linke numestam i skaipe (tipo nuogos mergos ar pan.). Tame ir saugumas kiek reikia apie ji galvot ta nedaryt ana nedaryt. Ant Linux reikia naudot galva kai vedi root slaptazodi, ant windows ka as zinau po intera geriau nevaiksciot isvis nes tai busi i kvailius irasytas pagal tave.

    >Aš naudojau Linux ne vienerius metus ir tikrai galiu pasakyti, kad jie niekada nebus tinkami pilnaverčiam namų naudojimui, nebent įvyktų revoliucija…ir fiureris paimtu valdzia Linukso kaip Geitasas windowsu. Aciu man tokios tavo svajoniu OS kurioje demokratija ir pasirinkimo laisve (APT, RPM, Portage ir kiti kvaili ziaslai) yra smektini dalykai nereikia ir cia ne joks noras but iskirtinam. Man geriau jau kvaili zaislai negu fiureris keliantis salygas ir arba spaudi “I agree my master” ir gauni naudotis savo kompiuteriu arba nesutinki ir gali kopiuteri vietoj padekliuko kavai naudotis. Bet jei jau Linux niekada netaps populiarus vien del to kad jie yra laisvi kai tuo tarpu daugumai reikia diktatoriaus kuris valdytu ju OS vietoj ju paciu tai niekam to populiarumo ir nereikia.

    [Atsakyti]

    GODhackRugpjūtis 30th, 2009 at 22:58

    Saulius, ne cia ginco nera, bet su Linux galima gauti mazdaug ta pati tik, kad zymiai pigiau.

    [Atsakyti]

    LinuxasRugsėjis 30th, 2009 at 02:52

    as uz opensource ir viskas tuo pasakyta, nes visu sukurtu prg man uztenka, beveik visos jos yra win atitikmenys-puiku kad dar free. o dar ir miela dirbti su linux. Man patinka kaip jis padarytas, o windoze kaip kopustas vietoj galvos, nieko negalvoji ir kirmiji sau ramiai.

    [Atsakyti]

    SibisLapkritis 20th, 2009 at 21:44

    Na pasiskaičiau Jūsų komentarus ir norėčiau tarti savo žodį. Esu eilinis kompiuterio vartotojas pradėjęs nuo DOS ir Norton komander dabar sėdžiu su W7 ir XP nes instaliavus Ubuntu kompas niekaip neranda bevielio tinklo kortos. W7- be problemų pati susirado, XP- parsisiųsti problemų nebuvo o Ubuntu – niekaip. Tai kas geriau?
    Norint kompiliuoti- reikia nemažai literatūros perskaityti ir dar suprasti kas rašoma. Taigi kas geriau???????

    [Atsakyti]

    Paulius

    Jokios informacijos, kokia WiFi plokštė, nei ką. Galbūt kokia kiniška Noname?

    Tiesą sakant, visko pasitaiko. Savo ruožtu, instaliavau Linux į tris skirtingus kompiuterius. Visuose draiverius pasigavo pats.

    Jeigu Jūs remiatės tuo, kad jei automatiškai neatpažino (nerado) — Ubuntu yra blogis, tad Jūsų mąstymas savotiškas. Visko juk pasitaiko. Tik va — visi gamintojai turi pirmiausia pritaikyti savo programinę įrangą Win OS. Bet pagooglinus, dažniausiai randamas ir sprendimas.

    Laaaabai retais atvejais reikia kompiliuoti kernelį savomis rankomis.

    [Atsakyti]

    Palikite komentarą.

    Tavo komentaras

    Please insert the signs in the image: